Skazani Na Korki. Starogard Nadal Bez Obwodnicy.

202
Wyświetleń

korki1

Starogard Gd: Problem korków w Starogardzie to niemal codzienna zmora kierowców. Wzrost liczby pojazdów, przybywanie obiektów handlowych, marginalizacja Starogardu pod względem komunikacji zbiorowej (likwidowane połączenia PKS oraz PKP) powoduje, że coraz więcej osób zmuszonych jest do korzystania z własnego środka transportu.

Od wielu lat eksperci zajmujący się sprawami drogownictwa podkreślają, że Starogard wymaga budowy obwodnicy. Codziennie ”berlinką” przejeżdża ponad  20 000 pojazdów co powoduje zwłaszcza w godzinach porannego szczytu jak i popołudniowego olbrzymie korki sięgające nawet kilkaset metrów. To nie tylko znacząco wydłuża czas przejazdu z jednej części miasta do drugiej, to także większa ilość spalin, które dostają się do powietrza, hałas a także brak możliwości rozwoju przemysłu, który wymaga obwodowych dróg, które sprawnie organizują transport.

Niestety przez całą mijającą kadencję ani Edmund Stachowicz, ani poseł Sławomir Neumann (Platforma Obywatelska) wraz z koalicją w Radzie Miasta z Stowarzyszeniem Kociewskim nie potrafili skutecznie działać na rzecz budowy nowej obwodnicy dla Starogardu Gdańskiego. Nie ogłoszono przetargu na budowę drogi, nie ma zabezpieczonych na nią środków w rządowym programie. To wielka porażka dla naszego miasta oraz udręka dla tysięcy starogardzian, którzy chcą sprawnie docierać do szkół, miejsc pracy, przychodni.

Szczególnie martwi fakt, że Kościerzyna (23 tyś. mieszkańców) będzie miała obwodnicę i już ruszyła budowa obwodnicy Kościerzyny za kwotę 175 mln zł w systemie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Obwodnicę posiadają już Chojnice, trwa gruntowana modernizacja drogi DK 91 w Tczewie, gdzie miejscami będą trzy pasy ruchu w jedną stronę, a u nas?

Starogard pozostaje nadal na uboczu, w wyniku braku odpowiednich działań władz miejskich.

Red

PODZIEL SIĘ