Starogard. Jak Rozwiązać Problem Korków Na Berlince?

218
Wyświetleń

starogard przejazd pkpStarogard: W 2009 roku oddano do użytku wyremontowaną i przebudowaną ”Berlinkę” przebiegającą przez sam środek stolicy Kociewia. Berlinka, bo tak zwyczajowo określają mieszkańcy Starogardu drogę krajową nr 22 ciągle jednak sprawia wiele problemów kierowcom a perspektywa ich rozwiązania wydaje się bardzo odległa.

Mieszkańcy Starogardu zgłaszają wiele uwag i problemów dotyczących DK-22 w Starogardzie. Największym z nich wydaje się ciągle nierozwiązana kwestia związana z przepustowością ronda im. Jana Wałaszewskiego. Kłopoty rozpoczynają się, gdy zamknięty jest pobliski przejazd kolejowy znajdujący się na ulicy Skarszewskiej. Pomimo faktu, że dziennie przejeżdża przez Starogard Gdański zaledwie kilkanaście par pociągów to w godzinach szczytu sytuacja ta powoduje znaczne utrudnienia. Tworzą się kilkusetmetrowe zatory drogowe a pojazdy znajdujące się na rondzie blokują możliwość jazdy kierowcą chcącym jechać na wprost w kierunku Chojnic lub Malborka.

Na nic wydają się postawione wyświetlacze świetlne, które informują o zbliżającym się zamknięciu szlabanów i przejeździe pociągu, gdyż alternatywny objazd zajmuje prawie tyle samo czasu co czekanie na przejazd pociągu w wyniku czego kierowcy i tak czekają na ulicy Skarszewskiej blokując rondo dla innych pojazdów.

Rozwiązaniem tego problemu o dziwo nie jest według mieszkańców budowa obwodnicy, gdyż sama w sobie wyprowadza ruch pojazdów z miasta ale w ruchu miejskim problem ten będzie się pojawiał przy każdym zamknięciu szlabanów.

Czytaj także: Starogard. Ulica Kościuszki będzie przebudowana

Mieszkańcy Starogardu proponują by od wysokości mostu przez Wierzycę, rozpoczynał się lewoskręt dla skręcających w ulicę Skarszewską a pas do jazdy na wprost był niezależny i w sposób by – passu omijał rondo im. Jana Wałaszewskiego. Tym samym problem korków na tym odcinku berlinki  uległby znacznemu zmniejszeniu. Koszt takiej modernizacji nie wydaje się zbyt wysoki a większa przepustowość ronda nie tylko skraca czas przejazdu pomiędzy dzielnicami miasta ale także pomaga podczas przejazdu pojazdów specjalnych np. karetek pogotowia.

Nowe postulaty w sprawie rozwiązań komunikacyjnych na berlince

Mieszkańcy Starogardu zwracają też uwagę na to, że warto zastanowić się nad wprowadzeniem na pewnych odcinkach berlinki dwóch pasów w jedną stronę, tak aby ruch przebiegał sprawnie. Jest to szczególnie istotne zwłaszcza z uwagi na fakt, że już dziś przez Starogard przejeżdża ponad 20 tysięcy pojazdów w ciągu doby a realny termin wybudowania obwodnicy to perspektywa lat 2021-2025.

PODZIEL SIĘ